Skönt att vara hemma igen

Hej!

Nu vet jag att jag skarvat med inlägg på bloggen, ibland bli det bara så. Jag har ju vart på semester...

Har inte skrivit om avslutningen på Norgeresan. Dagen innan hemfärd blev det hemlagad pizza och kortskalle med en bunt norrbaggar. Min pizza blev supergod måste jag tillägga. Måste nämna lite om kortskalle. Vilket roligt spel det är. Det var nog längesedan jag skrattade så mkt när jag spelade ett spel, vissa blir mer till sig än andra. Det som inte är kul är när ngn blir för överförfriskad och förstör spelandet istället, säger för mkt så personer lätt kan gissa vad man har i pannan. Jag blir arg då, för jag vill ju spela för och vinna på ett rättvist sätt. Jag vet nu att detta är bara på lek men spel är spel, då spelar man för å vinna. Annars är det väl ingen vits.

Färden hem från Norge tog lite tid. Det började med att flyget var 40 minuter försenat, sådant irriterar mig. Finns det en utsatt tid är det den som gäller, man är inställd på att åka hem men får istället vänta. Det var förvisso inte lång tid, men irritationen hinner bubbla upp. När vi kommer fram till Garermoen blir det krångel men bagaget. Det tar 55 min innan vi får våra väskor. Vad håller de på med egentligen. Vet man inte hur man fraktar väskor från ett flygplan, in till utrymmet där man lastar på väskor på ett band. Och om väskorna väl är inne vet personerna som jobbar där hur man lyfter väskor upp på ett rullande band. Undrade ett tag om de hade barnarbete därnere, det kom en väska i minuten, inte mer. Då var det lite tungt att lyfta så alla barn fick lov att lyfta samma väska hela tiden. Ngn fel är det i allfall. Accepterar inte att jag får vänta så länge, mer effektivitet krävs. Nog om det nu, blir bara upprörd när jag tänker på det...

När man öppnade dörren hem fick man ett glatt mötande av katterna. De hade nog saknat husse och matte. Bra var också att kära svärfar hade eldat så det var varmt i huset när man kom hem. Tack ska han ha!

Idag har jag åkt längdskidor, 8 km blev det. Har det nu förtiden så lyxigt att jag har ett längskidpår draget alldeles utanför dörren. Det finns två vändor, 4 km och 10 km. Uppladdningen inför Öppet spår kan inte bli bättre. Tack snälla Anders för detta.

Nu är jag minsann lite hungrig, måste nog änta ngt.

Puss och kram på er alla

 

                        
       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0