Rena rama värmeböljan

Hej!

Idag har det äntligen blivit lite varmare, nu är det bara -4,5 grade ute. Kändes rikigt varmt när jag var ute och hämtade ved. Ovant att inte ha ett rökmoln framför sig när man andas.

Ber om ursäkt för det tråkiga och korta inlägget igår. Men på fredagar är jag verkligen trött. När jag äntligen fått i mig middag och satt mig i soffan (då brukar klockan vara närmare halv åtta), ringer Skalmans sovklocka och jag kan inte hålla mig vaken. Jag är inget trevligt sällskap hemma på fredagar, fråga sambon, han får se mig sovandes på soffan och vid tolv brukar han väcka mig och be mig lägga mig i sängen. Likt en Zombie släpar jag mig dit. Natten mellan fredagar och lördagar brukar innehålla mer sömn än vanligt, cirka 10 timmar. Normalt sover jag 7-8 timmar. Men nu är jag pigg!

Jag älskar förövrigt mornar när jag i ensamhet dricker mitt morgonkaffe och sakta vakna till liv. Det är så lungt och stilla innan alla vaknar (med alla menar jag sambon, katterna är redan uppe). Det är härligt att gå och lufsa i pyjamasen och plocka lite, sitta framför datorn och kolla nyhetsmorgon. Jag är mer morgonmänniska (efter morgonkaffet) än kvällsmänniska i alla fall.

Har glömt att uppdatera hur det går med bröllopsbestyren. just nu är det kyrkprogram det hålls på med. Försöker få tag i kantorn som spelar i kyrkan men har inte lyckats än. Lustigt detta med kyrkan. Vi får inte träffa prästen, det har han inte tid med och de har inget speciellt program man ska följa. Gör som ni vill sa prästen. Jaha...... Hmmm lättare sagt än gjort, det är ju inte så att man vart på så många bröllop i vuxen ålder eller rent utav vart gift tidigare. Sambon googlade fram lite förslag som vi valde mellan, tack för att google finns. Nu har vi ett, lite finjusteringar bara. Återsår bara att se hur det kommer att gå i kyrkan, jag kanske snubblar när jag ska gå in eller inte hör vad prästen säger, nu när jag inte får repetera....

Nu ska jag ta och äta lite frukost och snart lösa lite melodikryss. Sedan bär det av ut i längdskidpåret, idag ska jag testa mitt vallningstips....

Puss och kram på er alla
                                                      
                                                     Påsken 2009 - Sälen

Kommentarer
Postat av: blombella

Förstår din oro gällande bröllpoet, vad tusan gör man om man är ovan i giftasbestyren? Hur många i ens omgivning gifter sig? Mkt att planera... men however, bra med google. Korv var väl perfekt korv får slinka ner som mat ibland. Det känns somm riktig skidåkarlunch... i cookalongen kunde vi göra fullkornspinnbröd

huvudsaaken att ingen chok´lad o chips landar i kistan

2010-01-16 @ 11:13:00
Postat av: erica

Ja, kollega, jag förstår era bestyr...men du som är en sådan god planerare får till det...är jag övertygad om. På fredag kommer ni och planerar min och Jerkers uppgift på festen...blir kul att få styra upp det hela. Här i Vikarbyn tränas det för fullt. Snart skidåkning.

Kram

2010-01-16 @ 12:59:27
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: blombella

Tror du att man kan köra med rosa eller röd valla i morgon om man vill valla laggarna?

Vill prova skidorna om det går, det är så kul...

2010-01-16 @ 16:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0