Mat och träning till varje pris

Hej!

Idag startade jobbet på riktigt, eleverna kom. Jag hade hoppats en sak inför dagens lektioner (se tidigare inlägg) men hoppades förgäves. Energin gick till ett fåtal som hade hört min bön. Vi startat en period med dans för år 8, så vansinnigt roligt. Denna period är en av de bästa vi håller på med, I just love it! Vi håller på med bugg och folkdans, eleverna är lite tveksamma först men sedan släpper hämningarna och de buggar för fullt. De är superduktiga och framförallt så har de ett leende på läpparna....

Snart är det dags att redovisa min mat- och träningsdagbok men det krävs lite förklaringar hur jag resonerar kring just detta. När det gäller mat förspråkar jag ekologiskt (gäller allt jag handlar). Jag vill ha närproducerad mat, vill gynna bönderna i min närhet. Äter mest och helst vilt, har jägare i sambo och pappa. Det ska vara fullkornsprodukter och jag gillar inte att det stoppas en massa tillsatser i matvaror för att de ska hålla längre eller smaka mer för att man inte har tillräkligt med kött i varan. Jag är emot light-produkter, tror inte på detta, anser att det är bättre att köra feta produkter men då i mindre dos.

Lite förklaring till vissa saker jag stoppar i mig:
Har ett proteinpulver - Whey 100. För att snabbt kunna ta ett mellanmål och bra efter träning när det krisar.
Renée Voltaire Lantbuljong - Denna produkt är gjord endast på ekologiska ingredienser och är en bättre buljong är tärningarna man köper i vanliga fall. Denna har jag i alla mina grytor. Kolla gärna in hennes produkter.
Berocca - Denna dricker jag varje morgon. Jag vet, tillsatser men denna anser jag i nuläget gör mer gott än ont.

Dagens mat- coh träningsdagbok:
Frukost - 0,5 dl blåbär, 1,5 dl Naturell youghurt (ek.), 0,5 dl pumpakärnor och hampafön, 1 ägg, 1 glas berocca, 2 koppar kaffe
Mellis - en apelsin, en kopp green chai
Lunch - tonfiksallad, en kopp citron/ingefärste
Mellis - proteindrink på alpro soya och en banan
Middag - Het kycklinggryta med quinoa och en kopp kaffe
Kvällsmål - Proteinsmoothie och näve nötter, en kopp ingefärste

Dagens vattenmängd: 3liter

Dagens träning: Body pump 60 min

Puss och kram till er alla

Kommentarer
Postat av: erica

Suck...du ÄR så duktig! Jag skall ta till mig lite av det där och försöka var lite mer ekologisk! Men har man en far som har ett slakteri...så blir det allt vanligt nötkött för min del. När jag inte köper svensk kyckling eller norsk lax. TOnfisk är toppen. Abbas är bäst och delfinsäker.

Vår första dag är över och du vann på poäng!

Kram

2010-01-11 @ 22:08:50
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: blombella

Grym redovisning.. skall specificera mig bättre.

2010-01-12 @ 11:07:08
Postat av: erica

Var är tisdagens inlägg?? Vi som lägger oss i tid, blir ju lite förvirrade nu...hur har det gått för Tina egentligen???

2010-01-12 @ 21:32:50
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0