Ingen träning pga krånglande bindning

Hej!

Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh för utrustning som krånglar. Var redo att bege mig ut på ytterligare några kilometer i skidspåret. Sambon hade återigen vallat skidorna, Han lyckades ju faktiskt ganska hyfsat igår. När jag ska knäppa på mig skidorna så funkar inte ena bindningen. Står i mörkret med pannlampan som enda lyset och försöker få på mig skidorna. MEEEEEEEEEENNN..... Jag tappar tålamodet, blir grinig, vill göra brasved av skidorna. Sliter upp dörren och skriker till sambon:
J: ENA BINDNINGEN FUNGERAR INTE......
S: Får se... Jag vet väl inte hur sådant här fungerar...
Och så börjar han pilla på mina bindningar så jag blir alldeles nervös att han ska ha söder dom
J: Ha inte sönder något.... Så här gör man.
Demonstrativt tar jag ena skidan och visar hur man knäpper bindningen. Han tittar forskande och tar sedan skidan.
S: Ahhhh nu vet jag vad som är fel.
Han fixar med någon bit som lagt sig fel och vips är bindningen lagad.
S: Nu kan du åka...
Jag suckar, har redan tappat lusten att åka. Hatar när det krånglar, det tar för mkt av min energi.
J: Tack då.... Men nu vill jag inte åka längre...
Sur när det inte blir som jag tänkt.

Det fick bli teve istället med sysslor samtidigt. Det vankades handboll. Sysslorna bestod av att riva kanterna på vårt bröllopspogram. Vilket j***a pillgöra, en annan sak jag har svårt med. Svor lite åt det med, humöret var ju inte direkt på topp innan. Vem av oss kom på denna idé med att riva kanterna på varenda blad?????? Tröstar mig med att det blir snyggt och det är ju till vår oförglömliga dag, men i allfall.....

Kanske var det sambon som mixtrat med bindningen baraför att han vill ha mig inne, rivandes på kanterna till vårt bröllopsprogram......

Puss och kram till er alla


Kommentarer
Postat av: erica

Troligen hade han gjort det...not!

Men vad bra, nu fick du rivandet gjort! Vila är också bra, du behöver det med. Imorgon åker du som bara den och tar några extra km bara för det!

2010-01-19 @ 22:14:55
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: Anna

Det blir inte alltid som man tänkt sig träningen...men slipper du riva kanterna senare iaf. -) När är den stora dagen då?

2010-01-20 @ 10:13:13
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0