Imorgon är det dags att jobba igen

Hej!

Brrr vad kallt idag, får skippa längdskidåkningen. -29 grader är till och med för kallt för mig. Får ta mig till gymet och träna där istället. Appropå träning och mat. Från och med måndag på bloggen kommer det att finnas en mat-och träningsdagbok. Där kommer jag skriva all träning och allt vad jag stoppar i mig. Vi är tre bloggare som ska göra detta. Stötta varandra, ge kommentarer osv, allt för att komma i toppform. Jag kommer att skriva dagboen längst ner på min bloggsida (efter vanliga inlägget), så att alla som inte är intresserade av min mat och träning slipper läsa. Nog om det, det börjar ju på måndag...

Igår var jag på knytis hos kära kollegan. Mkt trevligt. God mat och trevligt sällskap. Lite tävlingar var det, som alltid när man träffas på festligare tillställningar. Det är kul, jag gillar att tävla helst när jag vinner. Och mitt lag vann igår - tjoho! Får erkänna att igår var det inte min förtjänst att vi vann. Det fanns en riktig stöttepelare i laget som såg till att vi kammade hem segern. Bra jobbat Va..... eller vad vi nu hette. Kvällen avslutades med politiska diskussioner, varför alltid detta när folk fått för mkt innanför västen. Det blev lite högljutt ibland. Oj ni kanske undrade vad det diskuterades om, jo rotavdrag och pigavdrag. Det kanske blir hetlevrade diskussioner när man har politiker från olika partier på fest och annat folk som lägger sig i med sina åsikter. Jag valde att observera, inte deltaga, intresant det med....

Idag är det den sista dagen på jullovet. Undrar hur jag ska spendera den för att njuta till fullo. Någon skidtur blir det inte fråga om, för kallt. Lite träning på gymet ska det bli, men sedan då? Kanske en sväng med dammsugaren, stryka och vika tvätt, laga mat, städa toaletten, torka golv.... finns mkt roligt man kan göra. Annars kanske jag soffhänger mestadels av dagen, njuter av att få vara ledig....

Puss och kram på er alla

                
                 Jag och Dexter på pomenad längst havet

Kommentarer
Postat av: erica

Ha ha...ja vilken usel idé att diskutera det där i slutet på en fest...nu vet vi det, och kan låta bli det igen! Men faktum kvarstår...varför är det okej med avdrag på manliga sysslor där män har firmor...men blir det avdrag på kvinnosysslor avfärdar man det hela som "pig-avdrag" för de rika...och "två chimpanser kan läras upp att städa"...sjysst mot alla lokalvårdare runt i landet...ja ja...jag går igång på det igen...märker du! :)

Kram och på måndag...då kör vi!

2010-01-06 @ 21:40:27
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0