Bloggskolkare

Hej!

Fy på mig som skolkade från bloggande igår. Så får det inte vara, jag måste vara ordentlig och skriva så mina läsare blir nöjda och glada. Inga sura miner för att man är dålig att uppdatera bloggen får det inte vara. Skärpning på mis!

Igår var det måndag igen. Mina måndagar är mina jobbigaste dagar på jobbet, och fedagar. Då har jag mest lektioner, kort om rast mellan lektionerna och så är jag till kopparhallen för handbollsundervisning också. Men jag gillar att ha fullt upp men man är trött efter sådana dagar. Och det var jag igår, lika trött som jag brukar vara på fredagar. Då somnar jag oftast väldigt tidigt på soffan. Det gjorde jag igår, somnade i soffan, halv åtta....

Men efter jobbet igår begav jag mig till Rembo för lite skidåkning. 10 km blev det. Lite mera kuperad terräng än vad jag är van vid men det är bara bra träning. Hade superskidor, jag hade återigen lyckats med vallningen, det gick kanonbra uppför. Lite flåsigt men bra fäste och faktiskt bra fart. Och så var det nerför, jag kan vekligen inte åka nerför. Varför är det så svårt. Varför ska det vara så j***a svårt att stå på benen, framförallt när det kommer en liten sväng när det lutar nedåt. GGGGGGGGGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH, blev galen av ilska och riktgt frustrerad över att jag inte klarade av att stå i nerförsbackarna (kanske därför det gick så bra uppför.....). Har frågat skidexperterna på jobbet idag vad jag ska göra. Träna mera fick jag som svar......

Idag gick jobbet i rasande fart. Hemma blev det matlagning och lite soffhäng med Sambon innan det var dags för lite skidor. Det blev 12 km. Hade tänkt att hoppa över skidorna idag men med tanke på att SMHI säger att det ska bli snöstorm imorgon, så kan risken bli stor att det inte blir skidor då. Kanske låter fånigt, att man inte kan åka i snöstorm, det kan man ju. Det går säkerligen väldigt väldigt trögt men det går. Blir det snöstorm på Öppet Spår, åker jag ju ändå. Kanske man ska åka imorgon i allfall, för träningens skull....

Puss och kram på er alla

Kommentarer
Postat av: Anna

Det kan vara riktigt klurigt att stå på benen i nerförslöparna om man skidar fram. Jag har tränat lite och lyckats klara mig hyfsat...inget fall ännu på rundorna. Jag har kört balansträning med balansplatta, det har hjälpt lite när jag ska parera och "fördela balansen" på båda benen ute i spåret. Jag tycker att du är duktig som kämpar på!! Kram

2010-01-27 @ 10:35:12
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0