Biffig vakt!

Hej!

Idag har det vart SM i Futsal med vårt skollag. Det gick inte så bra för våra killar men vi som kollade bjöds på bra fotbollsspel hela dagen. Jag såg egentligen inte så mkt. Jag var trappvakt. Självklart ställer man den biffiga idrottsläraren som stopp för eventuellt smitande elever. Den långe idrottsläraren fick stå vid entréndörren och passa. Bra att man får en uppgift man klarar med glans. Ingen slipper här fram, här fram .......  Nu har vi bara skötsamma elever på vår skola så uppgiften var inte så slitsam. Lite ordväxling med nåra fick man ha men sådant är vardagsmat. Kul dag i allfall!

Sedan var det dags för lite volleyboll med lärarna. Kul det med. Mina servar var riktigt bra idag. Kul!

Får erkänna för Vasalopps Anders att det inte blev någon skidåkning idag. Imorgon ska jag träna backträning med skidorna på. Sedan lite längre körning lördag och söndag.

Sammanfattning på dagen: Kulikul (uttryck lånat från käraste kollegan men värt att lånas ibland)

Puss och kram på er alla
                                          
                                          Vem törs passera idrottsläraren?

Kommentarer
Postat av: erica

Kulikul...och turelitur...så mycket spott och spe jag fick för de formuleringarna...minns att du var med och skrattade...men nu gick det bra! :)

Du är kanon att ha med sådana här dagar (alla dagar förresten!)! Bra jobbat.

Och faktiskt så var dina servar riktigt bra. Varför höll du på med handboll?

Skidor imorgon!

See ya

2010-01-21 @ 22:29:40
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: erica

Och så heter det FUTSAL...

2010-01-21 @ 22:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0