Vardagslyx

Hej!

Måndagen har passerat. Mkt dans stod på schemat och eleverna var superduktiga. Kul att se och man blir en smula stolt över deras flitighet.

Idag har det snöat igen. Kul med mkt snö, det gillar jag. Mindre kul för den lastbil som åkt av vägen när jag och mina samåkare var på väg hem. Det blev en omväg runt lastbilen, fick se lite småbyar som man annars inte passerar. Trevligt med lite andra vyer än den andra vanliga som man i nuläget kan köra i sömnen. När jag kom hem hade svärfar vart ute med sin älskade traktor och uppfarten var skottat. Sånt gillar jag, lyxigt värre.

Efter den superba middagen var det dags för skidorna att få sig lite nytt glid. Blombella hade snällt lånat ut deras vallastrkjärn till mig. Bra med sådana vänner, som törs låna ut saker. Jag började rengöra skidorna med mitt nyinköpta vallaväck. Gick bra. Sedan var det dags för lite nytt parafin, värmde järnet, tog parafinen och började. Tyckte själv att det gick skapligt men sambon tyckte det såg för taffligt ut så han tog över. Jag protesterade inte, vill han fixa får han det. Saken hör till den att han är lite mer noggrann än jag så det var faktiskt bara bra. Han slet min kära sambo, i närmare två timmar med mina skidor. Det är kärlek det. Hans kommentar när han var klar; Nu har du bättre glid än Gunde Svan, superduperglid. Superduperglid har jag nog alla gånger nu, ska testa skidorna imorgon. Superlyxigt att ha en egen vallakille hemma. Puss och tack till sambon.

Medans sambon slet med skidorna passade jag på att baka till mina kära kollegor. Jag har fikavecka denna vecka och det gäller att fjäska rejält då jag inte alltid är på plats uppe på skolan för att ständigt brygga nytt kaffe. Vissa påpekar detta mer än andra men jag nämner inga namn...

Puss och kram på er alla
                                           
                                            Älskade sambon

Kommentarer
Postat av: blombella

Dans- tina.... ja, kärt barn har mga namn. Varför är inte danspassen flera och vad skall jag förbereda mina adepter på... kan vi agera let's dance jury till dem som vågar anta det.... vi är fyra lärare?

2010-02-02 @ 19:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0