Trött och en smula stressad

Hej!

Det är trevligt med besök, vi syns inte så ofta så man får passa på att umgås intensivt när man väl ses. Men att jobba samtidigt som man har besök är tröttsamt och att man ska sköta skidträningen när man har besök är stressande. Man vill ju vara alla till lags. Det blir man själv som blir en smula lidande. Stress på jobbet för att hinna med, stress hem för att hinna träna skidor så fort man bara kan, stress i spåret så man blir snabbt klar, stress hem för att man har besök som man ska umgå med och trött för att man sover för lite. Har börjat fått Öppet Spårstress och lite bröllopsstress på detta. Vi åker på fredag. Allt ska med, och då menar jag allt. Alla bröllopssaker och kläder (det är massor...), skidutrustning och kläder till Öppet Spår, samt all bra massäck jag ska ha under färden, viktiga saker som inte får glömmas. Jag ska packa slalomkläder till hela sportlovsveckan, skidor, hjälm, badkläder, vanliga kläder, toalettsaker (och det är verkligen inte lite och detta får man inte heller glömma) osv... Hur ska jag hinna, känner stress... Saker som ska inhandlas innan vi åker på fredag. Saker som ska fixas  innan fredag. Man måste tvätta så att kläder blir rena tills på fredag. SUCK! Önskar att jag var ledig från och med nu, så jag kunde stressa ner. Är även panikslagen att jag ska bli sjuk tills på söndag då jag ska åka skidor, och inte blir imunförsvaret starkare av att man inte sover som man ska. PANIK! Börjar känna av magen, magsyror, sånt brukar inte jag ha, är stresstålig annars men nu är det för mkt. Måste lugna ner mig, en samarin kanske löser magen för tillfället och lite sömn på det.....

Puss och kram på er alla
                                                   

Kommentarer
Postat av: erica

Oj, det där lät inte nådigt. Förstår att du känner dig stressad över allt det där. Med dina höga krav på dig själv som vän, som dotter, som släkting, som lärare, som blivande maka och som tävlande i Öppet spår...jag tror dock, om jag skall gå till mig själv, att du kan tagga ner på umgängeskraven. Alla förstår om du behöver tid för dig själv med packning, handling och träningen. Våga vara good enough på något av områdena. Skiter det sig tidsmässigt, och du litar på mig som vikarie, så kan jag ta några timmar för dig, kanske profiltimmarna imorgon?? Skulle det hjälpa?

Kram

e

2010-02-24 @ 06:05:11
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: Anna

Kloka ord från föregående talare!

Ta hand om dig nu Tina så du inte går i väggen.

Kram!

2010-02-24 @ 11:32:40
URL: http://igelstrom.blogg.se/
Postat av: Milla

Försök och ta det lite lungt och tänk på dig själv! Jag tror att de förstår att du har lite att styra med så här dagarna innnan ni åker upp.

Ta hand om dig!! Kram

2010-02-24 @ 19:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0