Snart är det dags för starnummer 6754 att åka nio mil

Hej!

Snacka om att man börjar bli nervös. Så nervös att jag blir orolig om jag ska kunna sova inatt, och jag brukar aldrig ha problem att sova. Somnar innan jag lagt huvudet på kudden. Men nu är det pirrigt. Det blev en härlig sovmorgon imorse och en rejäl frukost på det, sedan begav vi oss mot Berga by för att hämta startnummren.

Vilken organisation, folk överallt. Passade på att fråga om lite vallningstips inför morgondagen vid ett Ski-Go bord. Tack vare Kenneth hade jag redan inhandlat de rätta fästvallorna inför morgondagen, så det var endast glidvallan som inhandlades och ett par skidhanskar och en perfekt liten vattenflaska och lite mer vitargo electrolyte och .... nej det blev inget mer. Men jag kunde köpt massor, sambon sa nej till mkt, jag var snäll, lyssnade och lade tillbaka.....

Vädret idag har inte vart kul, snö snö snö snö. Jag vill inte att det ska snöa imorgon, då blir det inte kul att åka. Bara det blir uppehåll är jag nöjd. Det ska bli lite kallt vid starten ca -6 grader och sedan skulle det bli lite varmare. Måtte spåren hålla... Med hjälp att Ski-Go mannens vallningstips, gick sambon och Pappsen ut i vallaboden och startade skapa glid och fäste på skidorna. Jag tror det tog ca 3 timmar. Jag var moraliskt stöd, höll lite i skidorna, höll i vallastrykjärnssladden, hämtade vatten att dricka och fotograferade händelsen. Jag klossade faktiskt ut min fästvalla på skidorna så jag var lite delaktig.

Nu laddar vi med pizza inför morgondagen och lite Mello såklart, och lite OS, det är ju tjejernas 3 mi. Imorgon är det frukost 05:00, pust vad tidigt men start vid 07:00 så det är bara att bita ihop. Så spännande det ska bli... Har laddat med lite energikakor till min midjeväska, hoppas jag klarar mig, vill inte bli hungrig....

Puss och kram på er alla
                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0