Sminkning

Hej!

Dagen började lungt, första klassen var hos tandläkarbesök så det dök bara upp tre elever. Vi körde innebandytunering, jag vann, inte med bästa innebandyteknik men mina lag lyckades vinna och jag fick mest poäng i slutändan. Jag vann - tjohooo.... Kanske fel nu att säga att eleverna går i årskurs sju...

I allt bröllopsbestyr som vi håller på med faller samtliga bitar sakta på plats, en av dom är fotograf. Vi ska ha en fotograf som heter Ryan Garrison, han väldigt duktig. Men så till saken inför vår fotografering som gjorde sambon lite brydd, han måste sminka sig. Han tog det hårt och visste inte riktigt hur han skulle smälta det hela. Anledningen till sminkningen är att inte han ska bli glansig på bilderna, jag ska också ha smink men det kanske inte förvånar någon direkt. I allfall visste inte sambon nu hur han skulle kunna sminka sig. Att han skulle gå och handla puder gick inte. Han ville boka in sig hos sminkören som jag ska gå till, då sa jag stopp. Stackars sambon. Nu ska äldsta systerdottern fixa honom och han är nöjd med det.

Puss och kram på er alla

Kommentarer
Postat av: Pappa

smink ! vad är det för dj-a larv.

2010-02-09 @ 22:07:32
Postat av: erica

Har du svårt att komma in på blogg.se? Jag har provat i två dagar men kommer inte åt mitt konto!

Sminka sig...hm...nå, må nu fotona blir riktigt bra om Magnus skall finna sig i det där...

Kram

2010-02-09 @ 22:12:12
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0