Slö söndag och stressig måndag

Hej!

Igår hände inte mycket. Sambon gled in 03:45, och tyst var han inte. Han berättande lite om kvällen, skoteråkning, tunnbadning och öl. Det åt förvisso lite mat också men jag tror inte det var första prioritet. Han var nöjd med kvällen. När han äntligen vaknade lite senare på förmiddagen tillbringade han dagen i soffan, trots det fina vädret ute. Jag blev smittad av hans slöhet att jag inte heller gjorde många knop, låg mest i soffan jag med. Gjorde förvisso lite matlådor, bakade bröd, handlade, tvättade, vek tvätt och bäddade rent i sängen....

Idag har det däremot vart full fart, det brukar vara så på måndagar. Mkt lektioner och lite rast. Lärde några av mina elever Michael Jacksons dans till Beat It idag, de var superduktiga. De var lite mer snabblärda än lärarna på julshowen.... Har även pratat mat med mina elever idag, ett ämne som står mig varmt om hjärtat. Tror jag jämt pratar mat, jag är ju nästan jämt hungrig....

Appropå mat så gjorde sig sambon sig lite lustig på min bekostnad idag och det gällde just mat. Jag ska ju åka Öppet Spår nu i februari och jag har oroat mig ganska mkt för det här med maten under dessa nio mil. Hur ska jag klara mig, jag måste ju äta. Beräknar att det tar nio timmar och så länge är jag bara utan mat i sovande tillstånd. Då sa sambon att han kunde åka med skoter utmed skidpåret med ett bord fullt med mat som jag kunde äta av när jag åkte utför. Eller så skulle han springa brevid och mata mig med mosbricka. Han skrattade gott. Ett litet bekymmer det där, som jag inte har löst än. Har fått några tips men tar gärna emot fler. Ett är proteinbars i småbitar i midjeväskan, testade detta på helgens 35 km, fungerade bra. Men håller detta i 90 km????

Puss och kram på er alla
                                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0