SJ SJ SJ

Hej!

Idag väntar vi att norrmännen ska anlända, i allfall 4 av 6 personer. De skulle ha kommit vid fyra men nu väntas de komma fram vid halv nio. SJ är anledningen. Dålig information och inställda tåg efter ett evigt framflyttande av avgångstider. Att man inte sätter in ersättningsbussar. Jag är glad att jag inte infinner mig i detta kaos som snövädret skapar åt SJ. Jag läste i tidningen om en tjej som suttit fasst på ett tåg i elva timmar, utan mat och vatten. Jag hade dött... trött och hungrig är ingen bra kombination för mig. De hade kastat av mig från tåget. Jag har i och med denna vinter helt tappat förtroende för SJ, jag vågar helt enkelt inte ta tåget. Man vet ju inte om man kommer fram... Tacka vet jag bilen, den går som på räls den....

I fredags var det friluftsdag. Inget strålande vinterväder, utan snöfall och minus 8 grader. Men ungarna klagade inte. De åkte slalom, snowboard och snowblades. Testade längdskidor trots att alla spår var igensnöade. Och åkte för fullt i pulkabacken, även lärarna körde lite race. En helt fantastisk friluftsdag i Åsbo, tack allesammen...

Igår var vi på en snabbvisit i Sälen, jag hade tid inbokad hos frisören och hos sminkören. Så ngn sovmorgon blev det inte, vem kom egentligen på att lägga första mötet vid tio i Sälen?! Men det gick bra att köra, ingen trafik så tidigt på morgonen. Mötet med frisören tog mindre än tio minuter. Kändes lite meningslöst att åka dit för det samtalet. Frisören kände lite på mitt hår, lyfte lite, pratade och vips hade vi bestämt frisyr. Men bra kommer det att bli... Hos sminkören tog det en halvtimme, vi diskuterade underlag, puder, rouge, skugga, fransar och bryn. Hon var jättegullig och känner att henne kan jag lungt släppa sminkningen till. Jag brukar inte tycka om att andra sminkar mig, vet ju hur jag vill ha det och tycker att jag gör det bäst. Men henne kände jag förtroende för. Passade även på att beställa en behandling till veckan, så jag kan lyxa mig lite i all bröllopstress. Borde även boka en massage till måndagen, anar att jag kan vara lite stel efter Öppet Spår... Vägen hem från Sälen var mer trafikerad och snövädret hade ökat. MKt snörök på vägen, vi låg bakom en lastbil hela vägen hem, kul... Nej, inte alls....

Det var Mello igår igen. Men herregud vad har de letat fram för bidrag. BEDRÖVLIGT!!!!!! Igen låt var bra, inte ens Darin hade en bra powerballad. Förstår inte hur Christer Björkman & CO väljer låtar, dessa kan inte vara de bästa. Ska höra om inte kära kollegan kan skriva text och musik och skicka in ett bidrag, jag sjunger. Kan inte annat än bli succé, precis som på julhowen när jag med hjälp av kollegan tolkade Carolina af Ugglas.

Idag har det städats och åkts skidor. Hade inga större förhoppningar på skidåkning när jag vaknade imorse, men det klarnade upp och jag tog en tur på 15 km efter lunch. Det var kallt, -16, och trögt i spåren, inget glid för fem öre. Men lite träning blev det i allfall.

Nu är norrmännen på väg, dags att göra sås till älgsteken...

Puss och kram på er alla                                    

                                                


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0