Egoistiskt tänkande av mig själv

Hej!

Idag innan jag skulle åka från jobbet fick jag en rejäl formsvacka. Det blev en hög dos av att tycka synd om mig själv. Kände att allt var orättvis och jag själv inte hade valt allt detta. Jag har ingen lust att få en ny kollega på jobbet, inte ett dugg faktiskt. Det fungerar superdupertoppenbra med min nuvarande. Vi har stött och blött många saker, lärt känna våra olika sidor och anpassat oss till varandra.  Vi komplettera varandra på ett fantastiskt sätt, arbetar bra med klasser och nått goda resultat. Idag mådde jag piss över detta, vill fortsätta i gamla banor, vill inte veta av ngt nytt. Känner mig egoistisk och dum som tänker så, ger inte den nya ngn chans, en som jag inte träffat ens. Jag dömmer på förhand. Tycker så mkt om min kollega och kommer att sakna henne. Tänk vad roligt vi haft på alla våra turer, vi har både skrattad och gråtit. Kommer sakna det enormt. Men hon har fått nya uppdrag och jag unnar henne det verkligen. Hon kommer att göra ett toppenjobb och hon är klippt och skuren för den nya uppgiften. Men idag är jag en egoist, tänker på mig själv, för jag vill ha henne kvar som kollega. Naturligvis kommer hon alltid vara kvar som en av mina allra käraste vänner men just idag hjälper inte detta....

Nej, dags och ruska av min egoistiska sida. Skakelikak..... Såpp, nu har det gjort och nu till lite trevligheter istället. På fredag vankas det vinterfriluftsdag, fasiken vad kul det ska bli. Jag älskar allt som har med idrott och göra och det är fantastiskt att uppleva det tillsammans med alla elever och kollegor. Har beställt strålande solsken och -5 grader från övermakterna. Hoppas och håller tummarna för detta. Bra väder eller inte, det kommer att bli en fantastisk dag.

Nu ska jag ta och smeta i lite hårfärg...

Puss och kram på er alla (lite extra till kollegan idag...)

                                 

Kommentarer
Postat av: erica

Läste med en klump i halsen...det har inte varit lätt beslut...jo lite lättare blev det för att det är tidsbegränsat till 3 månader, sen får jag en chans att omvärdera.



Men jag håller med i allt du skrev och kunde skrivit det själv. Du är handplockad av undertecknad och mitt jobb blev tusen gånger bättre sen jag fick dig som kollega. Planer Tina,det finns planer. En vacker dag har vi tid att sitta ner så skall jag enlighten you!

Kram käraste kollega och superdupervännen!

Allt löser sig!



Och du är fantastisk med ditt engagemang på jobbet!

2010-02-16 @ 22:05:05
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: blombella

Fattar hur det känns, var ledsen och tänk på att Det blir bättre.



Kram

2010-02-18 @ 15:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0