Jag hade visst varit snäll i år

Nu är julafton över och tomten tyckte att jag varit riktigt snäll i år för jag fick många fina klappar. En espressomaskin, golvlampa, pannlampa med superduperlyse, biljett till world championchip i handboll , dubbelsängsunderlakan, en flaska till diskmedlet, en prydnadstext `love´att ha i bokhyllan, duschkräm, grytlappar och en prydnadstomte. Jag är mer än nöjd med årets julklappsskörd.

Lite bilder från dagen

        
        Julfrukost innan en tidig julklappsutdelning för oss vuxna

       
        Maken fick mackmyra whiskeyglas och självklart prövades dessa 09:30 på morgonen

       
        Glögg och Kalle Anka tittning

       
        MKt julmat och detta var bara det kallskurna

       
        Och vi åt i massor

       
        Tomten kom men han behövde hjälp att läsa på klapparna

       
        Alla gillar att bygga lego

       
        God Jul på er

Idag har man varit på julotta, klockan ringde 05:15, det var jobbigt, framförallt när man sovit på en luftmadrass utan luft och sedan sömningt tagit sig till en soffa (lånade ut sängen till paranteserna som sov över). Stämningsfullt med tidigt kyrkbesök men jisses vilka svåra psalmer det var. Aja, nu har jag fått min kyrkliga dos för ett tag framöver.

       

Efter ottan bjöds det på frukost och paranteserna åkte hem och jag gick och lade mig igen och vaknade inte förrän efter tolv. Käkade lunch och sedan var det dags för bio, Ånglagård 3. Ingen höjdarfilm, får 2 av 5 julgranar.

Kom hem efter bion och sov lite till , och nej jag är inte bakis, jag drack bara glögg igår och sedan var det julmust och vatten. Har jag glömt att säga att jag råkat ut för en dunderförkylning, så passligt nu när man har lov.....

Nu är det dags för mat, potaisgratäng och tjälknöl.

Puss och kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0