Body attack

Idag har jag varit på ett nytt träningspass på mitt gym, Body atttack. Det var en ny upplevelse och den söta, unga lilla instruktören kom och pratade med mig före passet. Hon hade satt på sig ´jag är ny i klassen och har inte gjort detta förut radar´. Jag antar att hon tyckte jag såg vilsen och otränad ut i jämförelse med de som var där. För på detta pass, som var väldigt roligt och svettigt konditionspass med aerobic influerade rörelser, så var det många snärtor (ursäktta ordvalet men kom inte på ngt bättre) med vältrimmade kroppar. Kunde inte låta bli att stirra en smula och undra hur de lyckats få en sådan kropp. Jämförde min kropp med deras i salens alla speglar. Jag har alltid tyckt att jag är hyfsat vältränad, att min kropp ser helt okej ut. Okej jag har stora lår pga av allt slit på gymet under handbollstiden (gudar ska veta vad jag svurit och gråtit floder över dessa för att det inte finns många byxor jag kan ha). Överkroppen hyfsat svarvad med muskler som syns. Magen har alltid haft en eller flera bilringar och sexpacket vet jag finns lång därunder. Men nu när jag bokstavligt stirrar på snärtorna känner jag ett sting av avundsjuka över deras kroppar, jag ser ut som  en hoppande buffel brevid dem och hur i helvete får de så välsvarvade rumpor. Min är bred, stor och platt aningen dallrig (mkt dallrig kanske jag borde skriva) och fullt med gropar. Med tanke på min träningshistorik skulle jag ha en snärtig rumpa men inte, måste vara generna då? Kanske man ska fråga nästa gång, undrar vad man får för svar?

Puss och kram på er alla

     
      Äta, det måste man ju göra...

Kommentarer
Postat av: Anna

Träning det låter som ljuv musik i mina öron. Vill gärna träna jag med. Speciellt nu när det är perfekt skidföre ute. Men ännu så länge får jag nöja mig med skidåkning på tv. Sjuklingen uppskattar telefonsamtalet från dig idag. Tack ska hon ha! C-vitaminer har nu inhandlats. :-)

2010-12-02 @ 13:08:33
URL: http://igelstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Visst kan vi avundsjukt titta på de som har det vi inte har. Men vi kan också vända blicken över axeln, där står det sådana som tittar på dig, på det du har och är avundsjuka. Skule tro att alla rektorer i Sverige tittar avundsjukt på mig, som har dig som idrottslärare. Eller alla som tittar avundsjukt på Magnus, som har dig som fru...en fru som kan allt från rustande, bonderi, köksbestyr, inredning till att vara social, noga med sin kropp, sitt utseende och en snäll och älskvärd person.

Sådana tankar som du hade idag, kommer över en...omöjligt när vi matas i media hur vi borde se ut. Men titta bara avundsjukt en kort kort stund och fortsätt sedan var nöjd över dig själv. Du är perfekt Tina. För du är den kombinationen som är just du! Tack och lov för det! Kram e

2010-12-02 @ 21:41:21
Postat av: Anonym

Tina! Du är ju skitsnygg! :)

2010-12-11 @ 17:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0