Söndagsslö

Hej!

Idag har det inte gjorts många knop i Utendal 52. Hade ambitioner att plocka av de resterande svarta vinbären och sedan göra gelé, men nej. Det blev sovmorgon, gårdagens grönsaksförsäljning slog hårt på maken och mig. Blev sen frukost efter att ha druckit morgonkaffe väldigt väldigt länge och läst bok. En snabb städning inne och lite tvättning. Sedan styrde jag kosan mot bryggan och låg där och göttade i solen och läste min bok. Paranteserna tittade förbi på kaffe och sedan blev det matlagning, grönsaksgryta med korv eller man skulle kunna säga korvgryta, grönsakerna kom från landet såklart.

Fortsatt läst bok och nu är det slut. Ni kanske undrar vad jag läst? En förtjusande man av Marian Keyes, härlig chicklit. Ett bok tips ni som gillar att läsa det. Nu har jag köpt mig en ny bok; En shopoholic i väntans tider av Sophie Kinsella. Femte boken i en riktigt rolig serie, också chicklit. Men gud så bra. Tycker att det är nice att avsluta dagen med att läsa lite bok och då framförallt sådana här böcker. Thriller och deckare lyssnar jag gärna på ljudbok i bilen eller på Ipoden när jag påtar i trädgården eller i landet. Avkopplande med böcker......

Puss och kram på er alla

                                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0