Nu har försälningen börjat

Hej!

Som jag skrev tidigare idag är örat på bättringsvägen och jag har vågat tacka ja till att fotomodella. Ingen Dumbo på bild här inte. Skönt att örhistorien äntligen vänder, och att det inte behövde amputeras....

Långsam dag idag, har faktiskt varit lite trött. Förmiddagen blev att ägna åt bokläsning, mysigt att kura ihop sig i sängen och bara vara. Sedan har jag försökt att städa, inte bara vanlig städning utan gaderoberna. Förtusan jag har inte plats för mina grejer och jag lovar, inget går att kasta eller hiva ut. Har stuvat om och försökt organisera smart, behöver en byrå till hallen, måste bara handla det. Blir fundersam över hur två människor kan ha så mkt skor och kläder, för maken är inte oskyldig vad gäller skor och kläder, han har också massor. Behöver min utbyggnad av huset NU!

Jobbångesten har börjat komma, det får jag erkänna. Och jag skriver det trots att jag vet att bästa chefen läser. Tro inte att jag inte älskar mitt jobb, för det gör jag, skulle inte byta bort det. Men gruvsam är jag att sätta igång med ett högre tempo igen och vara hemifrån i stort sett hela dagen. Har vaknat två dagar på raken nu, klockan 05:30 och trott att jag missat ringklockan, sedan inser man att man inte har det och får svårt att somna om. Man kanske skulle ta och vända tillbaka på dygnet redan nu, för om en vecka börjar jag ju jobba....

Idag har vi öppnad trappförsäljningen av grönsaker, tidigare i år tack vare en varm sommar. Så ni som har vägarna förbi, kom och köp prima potatis och grönsaker, odlad med mycket kärlek och omtanke..... Va sa ni? Jo, ekologiskt såklart!

Puss och kram på er alla

        


Kommentarer
Postat av: Vattenbuffeln

Halloj! Skönt med örat!! Fint med trappförsäljningen, kanske kommer förbi när vi drar hem på söndag...då blir det många kunder!

Jobbångest är okej att ha...det ÄR skönt att inte ha några tider att förhålla sig till...

Jag är faktiskt slut efter denna första vecka med att gå upp 05...och då har det bara gått fyra dagar...

2010-08-05 @ 17:43:32
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0