Familjeweekend i Karlstad

Hej!

Nu var det några dagar sedan och har sett att kommentarerna rasslat in. Så trevligt med folk som läser det man skriver och ger en bra tips. Synd bara att jag inte verkar kunna förlita mig på ngn fet löneökning, aja det finns alltid nästa år, ska finslipa på min charm innan nästa lönesamtal. Förövrigt tog maken och jag och spelade på lotto och diverse spel i hopp om miljonerna, ett steg närmare blev det, hela 25 kr rikare. Men ser man på insatserna gick vi back, får förlita mig på morotspängä istället.....

Nu till helgen. Kalasfirande av Pappsen som fyller hela 60 år på onsdag. Vi passade på att fira redan i helgen så att vi alla kunde samlas. Destinationen blev Karlstad av någon anledning, ungefär lika långt för många av oss då vi bor i Mockfjärd, Malmö, Stockholm och Borlälnge. Utspridda kan man lungt säga. Jag och maken kom fram sist på fredagen, jag har ju ett jobb som är svårt att kompa och flexa hit och dit, eller bara ta ut en semesterdag, så det fick bli gasen i botten istället på fredag eftermiddag. Vi hade en middag att komma till, 19:30 var den bokad på en av föräldrarnas favoritställen O' Learys. Maken körde och får väl erkänna att det gick snabbt, vi var ju lite sena. Men vi kom fram med hela fem minuter till godo.

Trevligt ställe men vad lite mat jag fick. Jisses, blev knappt mätt. På bilden är jag överlycklig för att maten äntligen kommit, men har ännu inte insett det lilla som fanns på tallriken.

       

        

En lite samling i hotellfoajén efter middagen.

       

Lördagen startade med en sovmorgon, vi traskade inte ner till frukosten förrän 09:30. Oj vad gott det var, superhungrig som jag var frossade i det mesta, man får ju passa på. Sedan bar det ut i Karlstad city och lite shopping. 

       

När vi går och strosar på stan ser vi plötsligt en massa folk, poliser och hör en välbekant röst tala ut över ett torg. Det är Anders Borg sa maken, jag är helt säker. Nyfiken gick jag närmare med kameran i högsta hugg, kändisar på bloggen vill man ju ha. Och ta mig tusan var det inte Anders Borg som stod och mässade.

       

Och brevid honom stod självaste statsministern, snacka om att få kändiskvoten avbockad denna helg...

       

Nu tror ni kanske att jag betedde mig som värsta paparatzzin  för att lyckas ta dessa fantastiksa bilder, och ja det skulle man kunna säga. Fick tränga mig förbi en massa sura Karlstadsbor för att komma fram och knäppa kort, men det var det värt.

Sedan var det lunch, jag och maken väljer lite olika när vi ska äta mat.

      

Lite slappning på rummet innan det var dags för familjeduellen i bowling, det gäller att vara utvilad för en sådan utmaning.

     

Bowlingen gick inte bra, för mig i allfall, för lite vila och för dålig koncentration. Attans vad trist det är att inte vinna. Gahhhhhhhhhhhhh........ Måste träna mer inför nästa gång.....

     

     

    

    

Efter bowlingen, när de andra gick och vilade sig inför middagen, gick jag ner i hotellets gym och sprang på löpbandet. Svettigt och välbehövligt.

Födelsedagsmiddag på hotellets restaurang med förmingel på brorsans rum. Skumpa, snacks och födelsedagssång.

    

   

   

Självklart delades det ut födelsedagspresent och pappsen blev överlycklig av att åter igen få skida i Fädernas Spår. Öppet Spår 2011.

   

Sedan lite familjefotografering.

   

   

Och lite middag förstås. Denna gång var det rejält på tallriken och jar rullade ut från restaurangen.

   

   

   

   

Tidig frukost idag söndag, först på plats av hela gänget. Vi vaknade 07:00 av ett dån, det visade sig vara en enorm hagelskur blandat med regn. På bilfärden hemåt var det min tur att köra men vilka söndagsåkare det finns. Bara för att vägen är lite smalare och krokigare innebär det inte att man måste åka 20 km under hastigheten, och sedan när vägen blir lite bredare gasar man för glatta livet och saktar ner igen då det åter blir smalt och kurvigt. Känns som jag återupprepar mig från vår resa hem från Malmö. Men snälla ni som inte kan köra bil, stanna hemma....

Tack alla i familjen för en superdupertrevlig och nice helg i Karlstad.

Puss och kram på er alla

Kommentarer
Postat av: erica

Woaw...vilken helg...och vilka fina bilder. ROligt att det finns bloggare som kryddar sina inlägg med bilder...det blir roligare så! Kanske nåt att ta efter!

KRam

2010-08-30 @ 21:09:30
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: Leanderleah

A very interesting read, I hope you will be adding more soon. Will be passing this onto all my friends.

2011-08-30 @ 15:23:28
URL: http://leanderleah.blogocial.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0