En härlig weekend är slut

       

Hej!

Måste börja inlägget att säga - GO EMMA GREEN! Sveriges enda EM-medaj och då en silverpeng. Bra jobbat, imponerade hoppning. Tummen upp från mig. Man kan nästan se på bilden ovan att jag och Emma Green har talang för att hoppa högt....

Helgen då, jo.... Den har varit fantastiskt härlig och avkopplande. Bra service på pensionat Bakken-Rossander. Bilden ovan är från Västra hamnen i Malmö där vi i lördags passade på att ta oss ett eftermiddagsdopp i havet, alla utom syrran ska nog poängteras... 

       

Lördagen spenderades annars i Köpenhamn Oj vad folk det var där! En riktig turistad måntro? Strosade i affärer, kikade på staden, fikade och åt lunch. Gick förbi ena riktgt härliga affärer bla Louis Vuitton, om man hade pengar, na na na na na na na..... Oj vad väskorna där är snygga - vill ha.... En härlig dag i denna storstad var det, trots min uteblivna väska...

       

       

Efter Köpenhamn och badning avslutades lördagen på en Thairestaurang i hamnen, på en båt. God mat som vi fick vänta väldigt länge på, de glömde bort oss.... Men vi hade lite underhållning av en kille som lade till sin båt, förtöjde den och skulle på med kapellet, spektaklet skulle ha filmats... restaurangen låg brevid den båt som Sommarlov görs på, det ni....


       

       

Idag söndag åkte vi hem, tog ingen brådska i avfärden men var iväg vid tio. Vilka nötter det finns på vägen, att de har körkort... Folk bara kör ut mitt framför en när man åker på tvåfilig väg och ligger i omkörningsfilen, vad har hänt med att kolla den döda vinkeln innan man kör ut? Folk vägrar flytta sig när man vill köra om, man fortsätter slicka mittlinjen. Det finns idioter som sitter och kör 60 på 90 väg, men när vägen blir tvåfilad då gasar man så man inte hinner köra om, och när vägen blir smal igen saktar farten ner. Värst är det nog med folk som åker i snigelfart när det regnar och vägrar ge vika, men stanna hemma en sådan dag då och låt oss andra får köra....Gaaaahhhhhhhh......

Och så väl hemma i hemmets trygga vrå, mätt efter att ätit middag, sätter jag mig i soffan med minljudbok och ska kika på Friidrotts EM, då bestämmer sig en geting för att sätta sig på mitt öra och ge mig en litet stick. Nedrans kryp, hade väl inte gjort den ngt. Nu är örat ömt, rött och en storlek större - tack ska den ha! Men den fick sitt straff, nämligen döden.....

Puss och kram på er alla

      

       

Kommentarer
Postat av: Vattenbuffeln

Du söker då spänning i tillvaron...geting på örat...samtidigt som du lyssnar på ljudbok...kan det bli annat än spännande...och ont!!

Fina bilder.

kram

2010-08-02 @ 21:38:05
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0