Dubbel storlek

Hej!

Öronstatus:
Sådär! Örat har ökat i storlek under dagen och är nu dubbelt så stort som mitt öra på högersida, och illrött. Snyggt värre. Och kliar gör det också.... och är väldigt varmt.

Tänade med Syster-Malin idag så hon fick kika på örat. Reslutatet var att blir det inte bättre till imorgon, in till farbror doktor och få medicin. Men f-n har jag tid med det här.... Aja, fick tipset om att lägga alsolspritförband på örat, så det sitter där nu. Det såg ut som en inflamation i brosket på örat, där den där jäveln stack mig, och eventuellt en allregisk reaktion. Har en röd färg som klättrat lite ner på halsen så där skulle jag vara uppmärksam (och nej jag har inte bränt mig i solen idag). Tror nog att det går över jag, man ska ju vara optimist....

Har lyssnat klart på min ljudbok idag. Bra var den, nu får man vänta tills han kommer ut med en ny, Vårlik med Mons Kallentoft om ni vill ha ett boktips. Men bra om man läser de andra två före, så man känner igen sig i karaktärerna; Midvinterblod, Sommardöd och Höstoffer.

HAr spenderat lite av dagen i hallonhäcken igen. Hallonen växer så det knakar och det gäller att plocka innan ngn hinner före, diverse djur... 6 liter hann jag med idag, får fortsätta imorgon. Det kom ju träning emellan som kändes viktigare.

Tränade med Syster-Malin idag, boxning. Kulikul! Imorgon blir det löpning igen, siktar in mig på två pass imorgon, man får passa på medans man fortfarande har semester...

Puss och kram på er alla

         

        


Kommentarer
Postat av: Vattenbuffeln

Oj...det såg inget vidare ut...sorry att ajg gjort mig rolig över det där. Förstår att det gör ont. Hoppas det går över.

KRam

2010-08-03 @ 07:29:25
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0