Att vara modell är jobbigt

Hej!

Igår var jag som sagt modell åt makens kusin och hennes affär. Superfina kläder och skor har hon. Men att vara modell ta på krafterna, hur orkar dom hålla skenet uppe? Startade vid halv två, då blev jag sminkad (blev inte riktigt nöjd faktiskt, är mer van med mörkare ögon än vad hon gav mig. Tycker att jag blev att se så gammal ut, eller är detta ett faktum att åldern börjar ta ut sin rätt....) och en minifixning av håret (inte heller det bästa). Sedan satt fotograferingen igång och var inte klar förrän strax innan 21:00. Jisses vilken lång dag att föröka le hela tiden. Lite smakprov ska ni få hur det såg ut...

      

 

      

      

Öronstatus för dagen:
Nästan tillbaka till normalt, bara lite svullet. Men det kliar fortfarande, hur länge ska detta pågå? Kör med Alsolförband för att jag inte ska bli tokig. Sedan funderar jag på hur länge jag ska ta allergitabletter? Tycker inte om att stoppa i mig piller, testar att skippa idag....

Sedan måste jag säga att det är så roligt att det är så många C-lagare (mitt arbetslag) som läser bloggen, eller ska jag säga många som tillhört arbetslaget. Omstruktureringar till hösten och mina forna C-lagskamrater gör annat, en del tar ledighet för alltid nu, en del blir chef, andra byter arbetslag och andra byter jobb. Alla blir enormt saknade av mig....

Puss och kram på er alla


Kommentarer
Postat av: Vattenbuffeln

Fin du är! Ser inte gammal ut. Bär upp kläderna fint och jag blev riktigt sugen på den rosa-bruna tunikan!

Bra att örat skärpt till sig! Xylocainsalva kan hjälpa mot kliandet, om du tröttnar på bandage!

Kram

2010-08-06 @ 09:34:04
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: K

Tina, tycker bilderna blev jättebra, den rosa tunikan är snart slut, kan det vara din förtjänst mån tro?

Passar på att göra lite reklam. Selected Style heter butiken och finns i Bragegallerian i Borlänge Centrum.

2010-08-07 @ 23:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0