Vilken söndag!

Hej!

Efter frukost idag var det dags att bege sig ut och cykla. Får passa på när det är helg och man kan ta lite längre sträckor. Succesivt ökar jag milen på mina cykelpass. Idag hade jag bestämt mig för att cykla hem till mina föräldrar, det bor som sagt i Mockfjärd så det skulle bli en lagom söndagstur. Jag kan inte säga att jag njöt på dit vägen, 4 mil motvind och mkt uppförsåkning. Inget man skrattar år men det ger bra träning. När jag väl kommer hem till föräldrarna är det ingen hemma, typiskt. Men jag hade vart klok och tagit med mig nyckeln. Kissning, proteinbars ätande och påfyllning av vattenfaska på den korta pausen hos föräldrarna sedan var det bara upp på cykeln igen. Hem gick det bättre, vinden i ryggen nästan hela vägen och inte lika mkt uppför. Totalt blev det en cykeltur på 8 mil, och det tog 2h 45 min. Återigen ingen kanontid, måste göra ngt åt det, kanske blir det bättre när jag börjar cykla på en racercykel... Total cykelåkning denna vecka blev 20,5 mil tror jag, om jag inte räknat fel.....

När jag kommer hem från min cykeltur hade grannen lagat lunch. Det var bara att sätta sig vid dukat bord, det tackar man inte nej till. Efter dusch och mat trodde jag i mitt stilla sinne att jag skulle få slappa. Maken tyckte annat. Slipa trädgårdsstolarna skulle jag visst göra. Så då gjorde jag det. Vilket trist arbete, men behövligt. Nu är det i allfall gjort....

Nu soffhänger jag samtidigt som jag ligger på spikmattan. Trött i ryggslutet och nacke av cyklingen. Imorgon är det en ny arbetsvecka igen, med allt vad det innebär....

Puss och kram på er alla 
                                     
                                      
                                       Snart är det dags för grillmiddagar igen - längtar.....

Kommentarer
Postat av: erica

Impad!

2010-04-25 @ 21:53:00
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: Arneastri

I LOVE THIS PAGE. IT LOOKS REALLY NICE. KEEP IT UP

2011-05-09 @ 20:30:01
URL: http://arneastri.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0