Jobb, träning, matlagning och diskning

Hej!

Jobb, träning, matlagning och diskning. Så skulle man snabbt kunna summera dagen, men hur kul blir det att läsa då? När klockan ringde i morse var jag hyfsat pigg, var förståndig igår och lade mig i tid. Men ack vad jag tycker om att trycka på snooze, det blir både två och tre gånger. Tillslut måste man ju bara gå upp. Kaffe först på morgonen, som alltid, vaknar inte annars. Man kan också säga som så att det inte är lönt att prata med mig innan jag druckit det. Tur att jag har mornarna för mig själv, så jag får vakna i min egen takt...

Full fart på jobbet, som alltid. Kul det, trist om det skulle vara åt andra hållet.

Lite trött när jag kom hem, övervägde om jag skulle kasta mig på soffan och sova en liten stund. Men bet ihop, satte på mig cykelkläderna (ni vet ankavanka byxorna, rosa jackan, cykelskorna och hjälm) och cyklade iväg. Det började med motvind och då gav gårdagens cykeltur sig på känn. Lite trött i benen faktiskt. När jag cyklat ett tag (i den förbaskade motvinden, men sol för all del) upptäkte jag att jag glömt vattenflaskan hemma. Jag brukar klara mig och inte behöva dricka så mkt men nu, nu blev jag dödstörstig. Jag fick snällt cykla vidare utan vatten. Sträckan blev idag 4,1 mil. Motvinden vände tillslut och det blev lite lättare åkning mot slutet. Men nu är mina ben slitna, så ingen cykel imorgon, får bli ngt annat.....

Puss och kram på er alla


       
         Jag innan morgonkaffet....

Kommentarer
Postat av: Anki

Du ser ju riktigt skaplig ut fast du ej fått kaffe

Bra jobbat med träningen :) du är väldaans flitig

Ha det gott / Anki

2010-04-19 @ 21:57:20
Postat av: erica

Sötaste Tina...ler...har sett dig sådan innan kaffet...men inte vågat prata...nej, det passar man sig för...i med kaffe och snabbt till frulle så blir du som ett lamm igen! :)

Bra att du kommer iväg på cykeltur trots fulla jobbdagar...det visar på kämpsarandra och beslutsamhet! Gilla-knapp!

2010-04-20 @ 21:41:58
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0