Snopen

Hej!

Idag skulle jag träna lite efterlängtad volleyboll med kollegorna. När timmen var slagen, satt jag med spänning i hallen och väntade på att alla skulle dyka upp. Det gick fem minuter..... tio..... femton.... Jag sprang och kollade om ngn ringt eller skickat mejl om att det var inställt. Gick ute i hallen igen, tjugo minuter..... tjugofem....trettio... Suckandes gav jag upp, kände mig övergiven, utfryst och alldeles, alldeles ensam.... Men har man inte vart med och spelat på några gånger är man väl inte den första man kontaktar och säger att det är inställt. Arg blev jag för träningsplanerna inte blev som jag tänkt mig.... Tur att man har en braig bok i bilen, så jag glömde snabbt mina frustrationer över träningen. Träningsformen blev en rask promenad med Dexter istället, inte som jag tänkt men det fick duga...

Idag besökte jag Jesus-Johan. Det var inget hallelujamoment precis. Det gjorde ont, det knakade och gnisslade i mina muskler. Han påstod att jag gått med detta för länge, kanske lite sanning i hans ord, men man ska hitta tiden att få det tillfixat. Han rekomenderade att jag skulle tänka på min hållning, sträcka ut bröstmusklerna och komma på en till massage. Jag som tycker att min hållning är bra, där fick jag.... Nu är jag öm där han masserat, kanske får bli lite spikmatta innan sömnen....

Blev upprörd idag över att man vill höja bensinskatten. Det är ju redan så fasligt dyrt, bensinräkningen dimper ner saftig varje månad. Ni kanske då undrar varför jag inte åker kommunalt, testade faktiskt det ett tag, när jag bodde närmare stan. Kikade för skoj skull lite på busstiderna för att se hur det skulle gå, så här blev det:
Avresa från Yttre Utendal: 06:06
Ankomst Borlänge centrum: 06:20
Avresa från Borlänge centrum: 06:55
Ankomst Avesta busstation: 08:15
Japp, då var man framme vid arbetsplatsen. Tog lite över två timmar att ta sig till jobbet mot vanliga 45 minuter.
Och nu hemresan, jobbar ju till fyra...
Avresa Avesta busstation: 16:15
Ankomst Borlänge Centrum: 17:52
Avresa Borlänge Centrum: 18:17
Ankomst Yttre Utendal: 18:25
Äntligen hemma. Det blev en lång dag...
Allt som allt fick jag en restid på fyra timmar och tjugo minuter, mot mina vanliga en och en halv timme. Är det rimligt att man ska leva så? Nu har jag valt att bo på landet men ändå. Kul att börja hitta på ngt vid halv sju. Man ska laga mat, träna, umgås osv. Oj... och sedan måste man lägga sig vid nio så man orkar upp nästa dag......

Att åka kollektiv tåls att tänka på....

Puss och kram på er alla

           
          Man kanske skulle satsa på en båt som även kan köra på land.....

Kommentarer
Postat av: erica

Om det är nån tröst fick inte jag heller reda på den inställda volleyträningen förrän efter lunch...då jag råkade stöta på Stefan...som pratat med Pär, Börje och övriga...hade med mig träningskläder men inget blev...

Shit happens...

Nästa torsdag får det bli istället!

2010-04-30 @ 08:21:45
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: Milla

Jag slår ett slag för kollektivtrafiken =) Man sover himla gott på tåg och buss. Nu har ju jag inte lika lång resväg som du, men nästan...

Kl.06.30 tar jag cykeln till station för vidare färd med tåget och kl.07.45 tar jag mitt kaffe på jobbet i Hässleholm.

2010-04-30 @ 14:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0