Runn runt

Hej!

Idag har jag vart energisk (kanske beror det på all extra energi jag fick av alla chips jag åt igår). Vaknade vid åtta, drack kaffe och käkade frukost medans jag kolllade på Biggest Loser på teve. Tänk att få bo på en gård och ha en personlig tränare som kör skiten ur en, vilken lyx. Jillian är klart bäst, en som henne skulle man ha som PT... Efter frukost blev det fönsterputsning av alla husets fönster. En sann vårstädning när man tar fram fönsterputsningsgrejerna. Rent och fin blev det, nu ser man ut igen (och in för den delen..).

Fjäskade för maken rejält idag, bjöd på älgstek till lunch. Till detta blev det kokt potatis, morötter, broccoli och en superduperbrunsås. Svartvinbärsgelé blev pricken över i'et. Till efterätt serverade jag äppelpaj med vaniljvisp. En sann söndagslunch. 

Efter denna matfrossa var det dags att bege sig ut på cykeln. Runn runt med Åby-Malin. Åby-Malin är Vasalopps Anders sambo, och det är vi två som ska cykla de härliga 30 milen tillsammans. Hon kommer för övrigt också från Mockfjärd, från samma åker som jag, Jugasåkern. Våra förädrahem ligger tre kvarter ifrån varandra. Vi har gått på samma skola och vart på scoutläger ihop. Ja, det var lite om vår historik. Hur gick det idag på cykelturen då? Jo tack den gick bra. Det var lite tungkört på grusvägarna, där hade det inte riktigt torkat upp än. Cykelturen tog 2 timmar och 40 minuter, sträckan blev 6,2 mil. Helt okej tid med tanke på vägarna och att varken jag eller Åby-Malin kör på någon racercykel.

Oj kom på en sak som inte var så bra med cykelturen. Det var att jag frös om fötterna så in i bängen. Killen sa i affären när jag köpte dom att det var god ventilation i skorna. Måste köpa skoöverdrag om jag ska överleva nu innan sommarvärmen kommer. Det får bli min nästa investering.

Nu ska jag soffhänga och vänta på att maken kommer hem från jobbet.

Puss och kram på er alla 
                 
                                        
















Kommentarer
Postat av: Anna

Vad du är duktig Tina!

Vilket startnummer ska man hålla koll på och heja fram i Vätternrundan då?

Kram!

2010-04-19 @ 12:01:23
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0