Ny frisyr

Hej!

Idag gick jag spontant in till en frsör och frågade om de hade ngn tid för klippning. Naturligtvis hade de tid för mig (inte för att jag vart hos dom förrut...) och jag blev hänvisad till en plats. Tjejen som klippte mig var ung, mkt trevlig (som alltid ska frisörer småprata om allt... själv var jag mest intresserad av en skvallerblaska jag inte hade läst som låg framför mig...) och duktig. Jag tog tag i tidningen och började bläddra och frisören bladdrade på, men tillsut  blev hon tystare och klippte bara, jag läste... Nu kanske ni tyckter att jag var lite smått otrevlig men jag pratade faktiskt med henne ett bra tag innan jag tog tag i blaskan. Och man lägger inte en ny skvallerblaska mitt framför ögonen på en och mena att man inte ska läsa den. Så jag gjorde bara som de ville, läste blaskan... Klippningen blev bra, jag ville ha förändring och jag fick det. Var nöjd när jag gick därifrån och 500 kr fattigare....

Har även vart på 40-års kalas idag. Det var makens mammas kusin som fyllde år. Maken är tremänning med hans mammas kusins barn. Fattar ni? Det bjöds på smörgåstårta, princesstårta, gräddtårta, bullar och kakor. Min diet fick stå tillbaka idag, kan inte komma dit och tacka nej till saker och ting. Så jag åt med god aptit. Tur att det inte är varje dag man stoppar i sig en massa tårta... Men gott var det...

Puss och kram på er alla   

                                             


Kommentarer
Postat av: Anki

Vad fin du blev!!!! Passar dig mycket bra.

Kramizar Anki

2010-04-08 @ 20:39:12
Postat av: erica

Snygg! Ser yngre ut! Kanske jag också skall klippa lugg...nej visst ja...det har jag ju redan!...får bli någon ny dyr föryngringscreme på Kicks istället. Modigt av dig att klippa! Kram

2010-04-08 @ 21:20:37
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0