Lyxfällan nästa?

Hej!

Såg på lyxfällan igår och fick mig en tankeställare. Tänk om jag skulle hamna där, vad skulle jag sälja. Började genast tänka på vad jag inte har användning för men har ändå. Gitarren kanske (köpte den när jag fått ett infall att jag skulle lära mig spela, har inte börjat än, kan tre ackord...). Eller mina golfklubbor (även där ett infall, skulle bli golfproffs eller nja kanske inte proffs, men lära mig skulle jag. Började ta grönt kort men sedan insåg jag att denna sport inte var för mig, blev hemskt arg när det inte gick som jag ville, kanske inte det bästa inom golf....). Min gamla snowboard kanske är värd några hundra, det är i allfall en Burton. Har inte åkt på sex år, skandal. Kanske lite skidkläder, både jag och maken är väl försedda med sådana, och vi använder ju bara de som är nyast. Men får man vekligen pengar för gamla kläder, tveksamt till big money. Min motioncykel då, den är några år men fungerar bra, jag har ju egentligen inget behov av den. Men nu kom jag på en bra sak, fast det mesta är makens, vi har datorer till förbannelse. Nio stycken, undrar vad de i lyxfällan skulle säga om det...

Idag var planerna att städa, men det är ju så tråkigt, inte kul alls. Jag blev att göra annat istället. Skrev tack-kort (det var ju en viktig sak att göra faktiskt...), lagade lunch åt maken (och åt mig naturligtvis), åkte och solade (kanske inte så nödvändigt), handlade mat (mkt viktigt..), åkte och slängde glas och alluminium i en återvinningstation ( det var ju och städa faktiskt...), drack lite kaffe och såg på top model på teve (kan man inte missa...), nu var det dags för städning och jag började i tvättstugan. Hann inte klart, mkt att plocka med där. Ni som inte vart hemma hos oss vet inte att tvättstugan är tvättstuga, kontor och förvaringsutrymme. Ni hör ju bara, ett rum med kaos som förnamn. Suck, vi har för mkt grejer... Blev inte klart med städningen, får fortsätta imorgon, om jag har lust vill säga...

Satte inte heller på mina nya trampor på cykeln som jag skulle göra. Imorgon, då kanske maken hjälper till...

Puss och kram på er alla
                                       


Kommentarer
Postat av: Malin Lindkvist

Jag kan köpa din gittar ! om den är i gott skick och akustisk?

2010-04-12 @ 21:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0