Fem meters klungkörning

Hej!

Vilken dag och då menar jag vilken fantastisk dag. Strålande vårväder, sånt gillar jag. Efter morgonkaffe och frukost bar det iväg på en cykeltur. Jag körde mot Säter. Allra käraste kollegan skulle springa Säters halvmara idag och jag ville heja på. Hon såg pigg ut idag, stannade tre gånger och hejade på. Detta resulterade i medalj för henne dm-guld i K40 (kanske inte just för mitt påhejande men för den goda löpningen hon presterade idag). Man blir så stolt, att ha en vän och kollega som kan springa så bra. Grattis till henne....

Som sagt cyklade jag till Säter idag. Det var lite extra kul att cykla idag. Vädret var kanon, inte mkt vind och strålande sol. Det var massor av andra cyklare ute idag och dom är så tjenis så man känner sig som en i gänget. Man hejar och det var nära att jag tog mig friheten att hänga på ett gäng killar som cyklade Tänkte att det var ett strålande tillfälle att träna att cykla i klunga, men attans de cyklade för tok för snabbt men som när jag skidade med Daniel Tynell i fem meter, cyklade jag i klunga i fem meter innan jag fick släppa. Många löpare var det ute idag också, Säters kvarts/halv/hel mara idag. Snart måste även jag börja träna löpning igen inför Lidingöloppet. 3 mil ska jag springa, har aldrig sprungit så långt på en gång i ehla mitt 33-åriga liv. Pust, det kommer krävas mkt mkt vilja den dagen.... Totalt blev min cykeltur idag 5,2 mil, mkt nöjd med det.

Imorse höll jag på att glömma att jag hade en lättklädd hantverkare i köket. Maken lade nytt silikon vid diskbänken. Så nu är köket stängt för matlagning, silikonet måste torka, ställer till lite problem... Han har även lagt nytt silikon i duschen, så det är duschförbud också. Grannarna får mkt besök nu....

Igår var det middag med gamla handbollslaget, inte alla förvisso men vi var nio stycken. God mat blev jag bjuden på och festprissar som vi är drack alla cola till maten.... De gav även en fin present, en vitmålad dalahäst med vigseldatum och mitt och makens namn på. Mkt fin, den pryder nu min stringhylla. Tack ska ni för igår!

Bjussar på lite bilder från dagen!

Puss och kram på er alla   


               
           Snygg cyklist                            Det gick fort när kollegan sprang

 
Lättklädd hantverkare              Lilla prinsessan vill in....

Kommentarer
Postat av: erica

Tusen tack för att du dök upp. Det gör jättemycket, att ha någon som hejar på! Du syns på långt håll i din rosa jacka...så snygg i den så!

Jag får åka och heja på dig runt Vättern som motprestation!

Och till Lidingö...tränar vi ihop! Kram

2010-04-24 @ 22:40:58
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0