Släktmiddag och tidig julklappsöppning

Hej!

Oj vad snö det har kommit idag, och det bara fortsätter. Härligt, massor av snö ska det vara. Och med tanke på all snö som kommit bor jag som sagt granne med mina svärföräldrar och en av dom älskar sin traktor. Jag talar om svärfar. Om han hade tid och fick så skulle han bo i den. När man har en traktorälskande svärfar som har en plog, så får man självklart uppfarten plogad. Bra det, sånt gillar jag - service. Han är bra att ha på sommrarna också, då har han en gräsklippare som han älskar, då får man gräsmattan klippt....

Appropå all snö som nu har kommit innebär det också att alla bilförare i Sverige får panik. Då är det ta mig tusen omöjligt att veta var gaspedalen sitter i bilen. Detta är förbaskat uppretande då jag har några mil att åka till jobbet. Min vanligtvis 45 minuters bilväg blev imorse en timme, och bilfärden hem tog 65 min. Gaaahhhh vad jag blir irriterad på folk som envist ska köra 50 på 90 väg, och SÅ KAN MAN INTE KÖRA OM. Ni som vet med er att ni inte kan köra bil i alla väder, ta bussen eller tåget sådana här dagar så vi normalt åkande kan komma fram på vägarna.

När jag äntligen kom hem från jobbet var det dags för en släktmiddag, den andra denna månad. Min sambo har en stor släkt som tycker om att träffas och nu så här innan jul blir det mer än vanligt. Det blev middag hos grannen. Trevligt var det och maten var god. En av personerna som var där ska filma vårt bröllop, han är en gammal film och tvfotograf. Han började fråga massor hur det skulle gå till i kyrkan, om talen osv. Både jag och sambon såg ut som frågetecken och sade att detta får vi nog återkomma om. Ska bli kul att få det proffsigt filmat,så man får fina minnen. Sambon har även anlitat en bra fotograf, Ryan Garrison.

Vi fick en tidig julklapp också. Svärisarna ska till Norge över jul så det blev utdelning idag. Vi fick en eldstad/grill, mysig och bra att ha på gården. Tack så mkt!

Puss och kram på er alla
                                                            


Kommentarer
Postat av: erica

Jag kan inte mer än hålla med om trafikanterna...vilken panik över snön. Bäst att åka i 30! Och parkera i svängarna! Sån eldkorg vill vi också ha!! SUpermysigt!

2009-12-16 @ 06:21:51
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0