På plats i Bryne

Hej!

Vi kom fram till sist, till Norge, färden startade på tisdag eftermiddag. Vi började med en lång bilfärd, flyget gick från Gardermoen i Oslo, På vägen dit varierade temperaturen, som kallast var det -29 grader ute, brrrr, det var i Lekvattnet (inte så roligt att leka i det vattnet =)). Bilfärden gick bra, jag och sambon turades om att köra. Väl på plats på en av Gardermoens många parkeringsplatser stod bilarna insnöade. Vissa bilar syndes inte ens. Som tur var hittade vi en parkeringsplats som var upplogad, tack för det. Sedan flygbuss in till flygplatsen.

Väl inne på flygplatsen var det bara att leta reda på en ledig bänk, det var lättare sagt än gjort. Det var inte mkt folk men bänkar hade de tagit. Till slut hittade vi en plats att sitta på. Tittade på klockan och insåg att flyget skulle gå om sju timmar, då var det dags för lite välbehövd kvällssömn. Nu undrar ni kanske varför vi i hela friden är på plats på flygplatsen sju timmar innan flyget går. Jo, i stället för att sitta hemma och vänta, bara kunna sova ngn timme och sedan upp mitt i natten och köra mot Osla. Valde vi att åka direkt efter sambons jobb. Vi tänkte att sova på en flygplats är väl ingen match, det har man gjort förr. Som sagt, vi hade hittat en bänk som var 70 cm bred och faktiskt 1.80 lång. Jag sa godnatt till sambon och slocknade direkt... efter fem minuter vaknade jag igen av att en jädrans skurmaskin lät. Nu skulle man visst städa, när folk försökte sova. Jag vände ryggen till och slummrade in igen. Vaknade efter 30 minuter av att jag domnat bort i den sidan jag legat på, sedan var det även dags för sambon att sova. Vi brottades bokstavligt lite på bänken när vi försökte få plats båda två och fann till slut en sovställning som verkade fungera. Vi somnade, vaknade, ändrade sovställning, somnade, vaknade, ändrade sovställning... osv. När klockan visade 04.30 hade jag gett upp. Det kändes som jag kvällen innan hade svalt en hel whiskeyflaska, jag var helt groggy när jag vaknade. Som en zombie styrde jag min kos mot ett kaffeställe som var öppet. Tack för att det finns kaffe. 

I Stavanger hade vi välkomstkommité - trevligt värre. Kul att se alla igen. Sedan ville vi ju åka hem till Sambons syster, där det vankades frukost. Men ingen såg till ngt bagage. Det kom andra flyg, deras bagage kom men inte vårt. När det gått 30 minuter kom äntligen våra väskor. Förbaskade Norweigan air, ingen information kom de ut med och ingen personal hade de vid sitt servicecenter. Gaaaaaahhhhhhhhhhh.........

Väl framme i Bryne och efter en efterlängtad frukost ska sambon ta sig sedvanliga medicin, som han gör två gånger om dagen. Sambon har fått en ny njure för 2,5 år sedan och måste äta diverse mediciner. När han rotar i sina pillerburkar visar det sig att han har glömt en medicin hemma. Hur slarvig får man vara. Han brukar ha stenkoll detta. Sambons syster börjar ringa till sin läkare här i Norge för att få ett recept utskrivet. Sambon kan inte vara utan medicinen, utan måste ha den. Efter många telefonsamtal har systern fixat ett recept och medicinen fanns att hämta ut på ett apotek. Slutsumman för detta kalas slutade på 3000 kr, billig medicin...

Vi har haft lilla julafton ikväll. Mer klappar, det gillar jag. Allt jag och sambon fick var toppengrejer, tack så hemskt mkt.

Imorgon är det nyårsafton, då vakas det färsk hummer har jag hört.....

Puss och kram till er alla

 

Kommentarer
Postat av: ¨Faster¨

Tack Tina för att vi fick följa med på er resa till Bryne. Vilken tur att det ordnade sig för Magnus.

Gott Nytt År till er alla //K

2009-12-31 @ 08:16:01
Postat av: erica

Här måste du haft en enorm självbehärskning...inte få sova...OCH vänta på frukost...fantastiskt att du lyckades avhålla dig från att slå någon norwegianpersonal i huvet med väskan, när den äntligen kom! Kram och ha det bra!

2009-12-31 @ 09:09:24
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0