Jag ser det snöar .....

Hej!

Tjoho vad kul att det äntligen snöar. Som jag har väntat. Jag har ju betämt mig för att göra den Svenska Klassikern nästa år, start med Öppet Spår. Som den erfarna längdskidåkaren jag är tyckte jag att det var dags. Nej skämt och sido ngn erfaren längdskidåkare är jag inte, om man inte räknar allt man åkte upp tills man var runt femton. Sedan var det inte coolt att åka på längden utan då var det bara utförsåkning som gällde. Jag behöver i allafall snö för att kunna träna skidåkning inför de slitsamma 9 milen mellan Sälen och Mora. Har införskaffat ny utrustning till detta och nu behöver jag bara finslipa tekniken som inte finns. Som coach och medåkare har jag min allra käraste pappa, han är en erfaren vasaloppsåkare. Som född och uppvuxen i Limaskogarna har han ju praktiskt taget bott på skidor. Det kan behövas lite moralikst stöd i detta, bara vi inte ryker ihop. Vi är lite lika min far och jag, på många sätt, framförallt när det kommer till humöret.....

Det var extra mkt på jobbet idag, det blir alltid så alldeles innan betygen ska sättas. Det blir lite av en betygshets bland eleverna och ett jagande av oss lärare att man ska göra klart uppgifter innan jul. Men jag älskar mitt jobb, skulle inte vilja ha ngt annat....

Puss och kram på er alla


Kommentarer
Postat av: erica

Alternativ till snön, om den nu, Gud förbjude, skulle töa bort...önska dig rullskidor i julklapp!



Tror inte jag skrämde bort folk från din blogg! Lockade dem med lite provokationer! Sånt funkar :)



Jobbet gillar dig tillbaka, så det är ömsesidigt!

Kram och godnatt

2009-12-14 @ 22:19:05
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej Tina!

Nu har jag hittat på din blogg, skoj! Fasen vad strongt att ta sig an klassikern, önskar dig massor med lycka till och tvivlar inte en sekund på att du grejjar det. Kram Mia

2009-12-17 @ 11:28:25
URL: http://mmiiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0