Couronne dueller och hockeyspel

Hej!

Igår tog jag mig en paus från bloggandet och umgicks med min kära familj. Gårdagen började på Stan och sedan vidare till Kupolen, detta till sambons stora glädje. Vi skulle köpa Julklappar till Norgevistelsen. Tänk att det kan vara så svårt att köpa klappar, vissa svårare än andra. När vi äntligen köpt sista klappen för dagen hade sambon för lägesedan tröttnat. Han släpade fötterna efter sig och suckade och stönade att han ville hem. Men har man gett sig in på att åka och shoppa julklappar med mig så får man stå ut. Vi var långt ifrån ensamma på Kupolen. Senare när vi kom hem visade det sig att sambon hade långkarlsonger på sig, inte undra på att han stönade och tyckte det var besvärligt. En orutinerad shoppare vid min sida....

Till kvällen var det dags att åka till föräldrarna på middag. Brorsan flickvän hade också kommit. Kul att umgås, den enda som fattdes var syrrans sambo, men har var hemma i Skåne. Och så katterna förstås, men de fick vara hemma och vakta huset. Middagen var god, ingen julmat vilket var skönt. Man tröttnar ganska fort på den tycker jag, men det är bara på't imorgon igen. Resterna måste ätas upp.

Efter middagen blev det speldags av olika slag. Jag och brorsan dammade av det gamla Couronnespelet, det var år sedan jag spelade. Det märktes. Ni som inte vet var ett Couronnespel är, så är det en variant av biljard, i alla fall om man läser om spelet på Wikepedia. Kul var det som sagt.

Sedan var det dags för Hockeyspel. Inte via dator och x-box och var allt det nu finns. Utan ett hederligt gammalt hockeyspel. Jädrans va kul.Jag kom på en del trix och metoder för att få in pucken i mål men jag vet inte om det uppskattades av alla. Jag får likson speldjävulen i mig och vill ju vinna. Får väl erkänna att jag inte vann allt, men det var kul att spela ändå. Hade det vart en riktig turnering hade jag blivit skogstokig att jag inte vann men nu lirade vi lite bara. Kvällen avslutades med alfapet, detta gamla anrika sällskapspel. Jag och sambon slutade tvåa i borda matcherna, det får vi vara nöjda med.

Idag har syskonen åkt hem till sig. Brorssan med tjej till Solna och syrran till Malmö. Det är kul när vi träffas, trist att det inte är så ofta.

Jag och sambon har idag vart på bio, Avatar. Bra film. Helt klart sevärd.

Har även vart till Bergebo kikat in längdskidspåren. Imorgon är det nog dags för premiärturen.

Puss och kram till er alla

                   
   

Kommentarer
Postat av: erica

Va? Har du svårt med att inte vinna?? Så känner jag inte alls dig. Lugn, timid och mest glad över att bara få delta!

Imorgon em blir det premiär på skidorna för mig med...Annica och jag får lektion av ett proffs...då skall det väl ta sig! Sen blir det Birk-lek för hela slanten! Ha de! Kram

2009-12-27 @ 20:27:42
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: tina

jag erkänner... jag svor lite... eller mkt.... =)

Kram

2009-12-27 @ 20:36:26
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0