Ännu en söndag går mot sitt slut

Hej!

Dagen började med en sovmorgon. Jag vaknade av att sambon pussade mig på kinden och undrade om jag inte skulle gå upp snart. Sakta vaknade man till och söndagen var här.

Till mitt sedvanliga morgonkaffe intogs idag en lussebulle. Det är 3:e advent och Lucia och då får man äta lite extra. Appropå lussebullar fick vi i fredags Luciafika på jobbet. Där vi lärare bla fick lussebullar, om man nu kan kalla de för det. Det var det torraste jag ätit på länge. Personen som bakat visste nog inte om att knepet för saftiga och fluffiga lussebullar är kesella, samt att man ska vara sparsam med mjölet. Så varsegod allihopa där fick ni ett husmoderligt tips.

Till mitt kaffe och min lussebulle kikade jag på film, Harry Potter och halvblodsprinsen. Den var hyfsat bra, eftersom jag läst böckerna är jag lite nyfiken på hur filmerna är. Om ni vill kan jag tala om hur det går för Harry och Voldemort och de andra, före innan den sista filmen kommer.......

Tro inte att jag skippade min frukost. Den intogs till filmen!

Sedan var det dags att bege sig ut i det fin fina vädret. Det var fantastiskt ute. Solsken, blå himmel, frost och några minusgrader. Jag älskar vintern. Jag vet att många blir deprimerade denna tid av året, och då inte bara av all julhysteri, utan för att det är så mörkt. Folk sitter bakom sollampor och käkar uppåt piller. Själv njuter jag. Jag tycker att varje årstid har sin tjusning. Våren då snön börjar smälta, flyttåglarna kommer tillbaka och det börjar bli grönt. Sommaren med sol och massor av bad. Hösten med alla vackra färger. Men jag gillar vintern bäst. det är så härligt när det är kyla och snö (nu har det ju förvisso inte kommit ngn snö än). I just love it!

I det vackra Luciavädret tog jag mig en långpromenad med Dexter. Dexter är svärisarnas hund eller snarare Magnus systers familjs hund. Men han har utvandrat från Norge och bosatt sig här istället.

Självklart har det vart träning på schemat idag - Spinning. Det var självaste Lucia som höll i spinningspasset, det var ju trevligt att hon vill ta sig tid för oss fem stackrare som var där, mellan alla luciatåg. Jag gillar spinning, man blir så härligt svettig. Många vet jag inte ser tjusningen med att sitta inne på en cykel, fastspänd och varva sittande och stående cykling i olika tempo. Ibland ska man cykla fort , ibland med en massa motstånd. Man kommer ju ingenvart, man stirrar bara rakt fram, ibland rakt i en annans bak....

Nu ska jag skriva julkort.


Puss och kram på er alla
                                                             
                                                              Dexter
                                              

Kommentarer
Postat av: blombella

Man kommer verkligen att se fram emot alla bakrecept i denna blogg. Snygg layout på bloggen och härligt att äntligen få se Dexter. Jag kommer inte att bjuda på torra lussekatter. Om jag anstränger mig för att baka, då skall de vara perfekta. Då skall jag springa med en bulle till dig.

2009-12-13 @ 21:46:43
Postat av: erica

Kesella is da shit! Blanda med lite frusna hallon och lite funlight hallon...kör i mixern och vips, en nyttig milkshake! Okej tina...jag vet vad du tycker om fun light...men om man bara tar lite lite...

Sjysst layout på bloggen!

Kom in och ta en kaffe idag, om du hinner! Tjobidoo

2009-12-14 @ 07:17:32
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0